0 ۰ ریال
 

تیک نات هان

No Comments

تیک نات هان راهب برجستهٔ بودایی اهل ویتنام و از فعالان صلح و مروجان اخلاق و پرهیز از خشونت است. او توانسته در طول عمر ۹۴ ساله خود بیش از یکصد کتاب منتشر کند که اغلب آن‌ها دربرداندهٔ تعلیمات اخلاقی و معنوی برای انسان معاصر است. او در آثارش همواره بر گیاهخواری، حفاظت اخلاقی از محیط زیست تأکید کرده اس و پرهیز از هرآنچه را خوی خشن و ددمنشانهٔ آدمی را تهییج و تقویت می‌کند راه رهایی انسان از درد و رنج می‌داند. آموزه‌های او گرچه بر پایهٔ عقاید دینی‌اش است اما جنبهٔ اخلاقی و جهان‌شمول و تا حدی غلبه دارد که با آموزه‌های اخلاقی دیگر ادیان و مذاهب نیز سازگاری دارد و از این جهت راهی برای گفتگوی پیروان ادیان و مذاهب مختلف در چهارچوب اخلاق برای رهایی از درد و رنج‌ها گشوده است.

او تلاش کرده سخنان و آثار خود را با زبانی ساده و همه فهم بیان کند تا حدی که حتی کودکان خردسال نیز از درک و فهم آن‌ها ناتوان نباشند. محتوای سخنان وی می‌تواند صدای وجدان هر انسان را در گوشش طنین افکن کند تا راه اخلاق و صلح را در زندگی پیشه کند.

نشر آن‌سو به‌زودی کتاب ارزشمند نامهٔ عاشانه به زمین را از این مروج صلح و اخلاق با ترجمه دکتر محسن اسلامی منتشر خواهد کرد. این اثر مخاطب را از منظری دیگر با زمین آشنا خواهد کرد و به او نشان خواهد داد که زمین چونان مادر انسان و مأمن و پناه او است. اگر انسان بتواند این حقیقت بزرگ را درک کند خواهد توانست زمین را عاشقانه دوست بدارد و تلاش کند زمین راهمچون، مادری مهربان خانه‌ای کهن، میراثی گران‌بها نگهداری کند. این تلاش‌ها زمین را جای بهتری برای زیستن خواهد کرد.

این کتاب ارزشمند را در هفته آخر پاییز و در آستانهٔ یلدای زمین از فروشگاه‌های معتبر و فروشگاه اینترنتی نشر آن‌سو بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید